Będzie miał 135 metrów długości, 28 metrów szerokości, a na pokład będzie mógł zabrać 1750 osób oraz 350 pojazdów. Nowoczesny prom będzie zasilany olejem żeglugowym typu diesel albo alternatywnie gazem naturalnym. Statek zostanie również w baterie, które będą zasilane kolektorami słonecznymi. Na jednostce pojawi się 700 metrów kwadratowych paneli fotowoltaicznych.
Po zakończeniu budowy prom zostanie wyznaczony do obsługi połączenia pomiędzy holenderskim portem Den Helder a wyspą Texel.
Umowa na budowę nowego promu dla Royal TESO została zawarta w maju 2014 r. Od tamtej pory odbywał się proces klasyfikacji projektu przez towarzystwo Lloyd's Register. Trwały też rozmowy z dostawcami wyposażenia oraz systemów, które znajdą się na pokładzie statku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jednostka zostanie dostarczona zamawiającemu na początku 2016 r.
Royal TESO (skrót od Texels Eigen Stoomboot Onderneming) działa na rynku od 1908 r. Większość akcjonariuszy firmy to mieszkańcy wyspy Texel. Obecnie we flocie przewoźnika znajdują się dwa promy - Dokter Wagemaker i Schulpengat.
PromySkat