Wydarzenie miało miejsce jeszcze w ubiegłym roku. W uroczystości, która odbyła się 29 grudnia w stoczni Remontowa Shipbuilding, udział wzięli przedstawiciele estońskiego Ministerstwa Gospodarki oraz tamtejsze media. Prace nad promem, który został zwodowany, rozpoczęły się w lutym ub. r. Jest to pierwszy z dwóch promów, które powstaną w polskiej stoczni dla Port of Tallin. Budowa drugiej jednostki rozpoczęła się 19 maja 2015 r.
Obie jednostki będą miały po 114 metrów długości, a na pokład będą mogły zabrać 600 pasażerów i 150 pojazdów. Nowe promy zaprojektowane przez norweską firmę LMG Marin mają spełniać także najwyższe standardy bezpieczeństwa. Będą one wyposażone w silniki zasilane konwencjonalnym paliwem. Gdyby jednak zaszła taka konieczność, projekt przewiduje w przyszłości możliwość zastąpienia ich silnikami na LNG. Jednostki zostały zaprojektowane z troską o środowisko. Kształt kadłuba ma zapewnić niskie zużycie paliwa oraz zmniejszenie poziomu emisji szkodliwych substancji. Statki mają być gotowe w 2016 r.
Nowe promy zapewnią połączenia z portami: Kuivastu, Rohuküla, Virtsu i Heltermaa. Odpowiedzialny za obsługę tych tras będzie właśnie Port Tallinn, który wygrał przetarg na ich utrzymanie.
Port of Tallin zamówił w sumie cztery nowe promy. Dwa pozostałe powstają w tureckiej stoczni Sefine Maritime.
PromySkat
Źródło: PortalMorski