Wartość kontraktu opiewa na sumę 19 milionów dolarów. Dzięki podpisanej umowie Kongsberg Maritime zbuduje i zainstaluje rozwiązania elektroniczne, elektrotechniczne oraz komunikacyjne (m.in. systemy nawigacyjne, systemy odpowiedzialne za kontrolę napędów czy urządzenia wykorzystywane do komunikacji satelitarnej i radiowej). Firma zaopatrzy nowe promy w elektrykę oraz systemy kontroli. Nie tylko dostarczy oprzyrządowanie, ale również będzie odpowiedzialna za ich integrację.
Przedstawiciele firmy przyznali, że do tej pory bardziej skupiali się na zaopatrywaniu w odpowiednie systemy statków handlowych. Zaznaczyli jednak, że ich propozycje będą również idealnie pasowały do jednostek typu ro-ro czy ro-pax. Zgodnie z planem, zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu dwóch lat.
Wcześniej udało się osiągnąć porozumienie z firmą Wärtsilä, która dostarczy jednostki napędowe dla nowych promów.
Dwa promy zamówione przez CalMac Ferries (mimo oficjalnej zmiany nazwy, statki operatora wciąż pływają pod nazwą Caledonian MacBrayne) powstają w stoczni Ferguson Marine Engineering. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład 1000 pasażerów, 127 pojazdów osobowych oraz 16 pojazdów ciężarowych. Zostaną one wyposażone w napędy typu duel-fuel, co oznacza, że będą mogły być napędzane zarówno ekologicznym paliwem LNG, jak i tradycyjnym paliwem okrętowym. Zgodnie z planem, pierwszy z promów ma zostać oddany w maju 2018 r., a kolejny kilka miesięcy później.
PromySkat
Źródło: Kongsberg