Uroczystość odbyła się niedawno w chińskiej stoczni GSI (Guangzhou Shipyard International). Samo wodowanie trwało niecałą minutę. Teraz na statku prowadzone będą dalsze prace wykończeniowe. Zgodnie z planem, prom trafi do odbiorcy w II połowie przyszłego roku.
Thjelvar, bo tak nazywać się będzie zwodowany właśnie statek, to bliźniacza jednostka promu Visborg, który trafi do odbiorcy pół roku wcześniej. Obie zostały zbudowane w stoczni GSI i mają po 200 metrów długości. Każda może przyjąć na pokład 1650 pasażerów. Nowe promy dysponują linią ładunkową o długości 1750 metrów każda.
Zwodowany właśnie prom, podobnie jak jego siostrzany statek, wyposażony będzie w napęd dual-fuel, pozwalający na korzystanie zarówno z konwencjonalnego paliwa, jak i LNG. Zasilanie nowych promów ekologicznym paliwem było jednym z warunków porozumienia ze szwedzkim Ministerstwem Transportu. Na mocy tej umowy firma będzie obsługiwać połączenia na Gotlandię w latach 2017-2027.
Destination Gotland to firma, która powstała w 1998 r. 100 procent udziałów przewoźnika należy do przedsiębiorstwa Rederi Ab Gotland (do 1999 r. 25 procent udziałów posiadała Silja Line). Promy przewoźnika kursują pomiędzy Gotlandią a Oskarshamn i Nynäshamn.
PromySkat
Źródło: helagotland.se