Podmiotem odpowiedzialnym za przeprowadzenie procesu mającego pomóc w opracowaniu założeń dla przyszłego promu, będzie OSK-ShipTech. Strony podpisały właśnie stosowne porozumienie. Duńska firma OSK-ShipTech, która specjalizuje się w doradztwie w zakresie architektury okrętowej, będzie odpowiedzialna za przygotowanie specyfikacji, a potem również za nadzorowanie projektu, zbieranie ofert, wyposażenie wnętrza, a także za techniczne rozwiązania, które zostaną wykorzystane na statku.
Nowa jednostka, która w przyszłości będzie służyć armatorowi na trasie Frederikshavn-Læsø, ma odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie przewozowe.
“Turystyka na Læsø jest w rozkwicie, a jednym czynników, niezbędnych dla przyciągnięcia nowych turystów, jest regularny, charakteryzujący się wysoką częstotliwością dostęp do wyspy” - powiedział Lars Rieks z Færgeselskabet Læsø. “Wyczekujemy naszej współpracy z OSK-ShipTech, by rozwinąć koncept nowego, większego promu, który będzie skrojony pod tę trasę, tak by pasażerowie mogli podróżować szybciej z/do wyspy, a także, by zagwarantować przestrzeń dla pasażerów w ramach preferowanych przez nich rejsów”.
Læsø Færgen korzysta obecnie na wspomnianej trasie z dwóch jednostek - Ane Læsø (maksymalnie 440 pasażerów oraz 55 pojazdów osobowych) oraz Margrete Læsø (do 589 pasażerów i 75 pojazdów osobowych). Wcześniejsze głosy sugerowały, że armator chciałby, aby nowa jednostka mogła przyjąć na pokład 600 pasażerów oraz 180 pojazdów. Miałaby ona zastąpić jeden z promów, które eksploatowane są dziś.
Rocznie z promów pływających w barwach Læsø Færgen korzysta 270 tysięcy pasażerów.
PromySkat
Źródło: Ehrenberg kommunikation, OSK Group