Na statku, o budowie którego informowaliśmy już wcześniej na łamach PromySkat, zamontowanych zostanie sześć silników dual-fuel Wärtsilä 31DF, które zasilane będą głównie ekologicznym paliwem LNG. Będzie to pierwszy raz, gdy wariant dual-fuel popularnego wyrobu fińskiego koncernu zostanie zainstalowany na statku. Zastosowanie tego rozwiązania ma pomóc firmie Viking Line w zmniejszeniu zużycia paliwa oraz poziomu emisji spalin przy jednoczesnym zapewnieniu wyższej efektywności operacyjnej.
„Nowa era operacji realizowanych przez promy została zainaugurowana w 2013 r., gdy należący do Viking Line prom Viking Grace z silnikami dual-fuel od Wärtsilä został największą na świecie jednostką ro-pax, która napędzana jest paliwem LNG” - wyjaśnia Roger Holm z firmy Wärtsilä. „Ostatni projekt realizowany przez Viking Line także stanowi kamień milowy, jako że będzie to pierwszy statek wyposażony w silniki wysokiej efektywności Wärtsilä 31DF. Oba przypadki podkreślają wartość naszego know-how oraz zaawansowania technologicznego, które dostarczamy naszym klientom”.
Przypomnijmy, że jednostka napędowa Wärtsilä 31 (wariant diesla silnika, który otrzyma nowy prom Viking Line) pobiła w przeszłości rekord wydajności w kategorii silników czterosuwowych. W czasie badania, które odbyło się 26 maja 2015 r., uzyskała rezultat, który pozwolił na wpisanie jej do Księgi Rekordów Guinnessa. W jego trakcie stwierdzono najwyższy osiągnięty do tej pory poziom efektywności silnika wysokoprężnego. Określono, że zużycie paliwa wyniosło w czasie testu 165 g/kWh.
Oprócz napędów, Wärtsilä zaopatrzy nowy prom dla Viking Line również w system Wärtsilä LNGPac, który zawiera narzędzia służące do bunkrowania paliwa LNG, przechowywania go, a także do kontroli i monitoringu. Dostarczy także: stery strumieniowe; system zarządzania wodą balastową czy system Wärtsilä NACOS Platinum (wspólna platforma służąca do nawigacji oraz sterowania automatyką).
Supernowoczesny prom dla Viking Line ma zostać ukończony w 2020 r. W 2021 r. budowana w zakładach Xiamen Shipbuilding jednostka ma zacząć kursy na trasie pomiędzy Sztokholmem, Wyspami Alandzkimi i Turku. W kontrakcie podpisanym pomiędzy Viking Line a Xiamen Shipbuilding zawarta została opcja uprawniająca armatora do zamówienia kolejnego statku.
PromySkat
Źródło: Wärtsilä