Jak poinformowali przedstawiciele Unity Line, wprowadzenie nowej jednostki to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie klientów na przewóz towarów przez Bałtyk. Copernicus będzie kursował na trasie Świnoujście-Trelleborg sześć razy w tygodniu (w każdym kierunku). Ze Świnoujścia odejścia odbywać się będą od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę o 20:45 (prom będzie się meldował w Trelleborgu następnego dnia o 3:45). W przeciwnym kierunku prom będzie wypływał w te same dni tygodnia o 10:15, by dotrzeć do polskiego portu o 17:15.
Copernicus to młodszy brat pasażersko-ładunkowego promu Galileusz. Został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines w grudniu 2017 roku. Wcześniej pływał jako Puglia pomiędzy włoskim Piombino a Olbią na Sardynii pod marką Moby Line.
W ostatnich miesiącach statek przechodził intensywną modernizację. Konieczne było dopasowanie promu do nowej trasy. Przebudowana została rampa rufowa, co pozwoliło na jej dopasowanie do standardów terminali w Świnoujściu i Trelleborgu. Poza tym w części dziobowej pojawił się drugi ster strumieniowy.
Euroafrika zadbała także o wygodę przyszłych pasażerów. Dobudowano aż 26 nowoczesnych kabin, co sprawia, że w tej chwili prom oferuje 126 miejsc pasażerskich i 51 kabin.
Copernicus jest nastawiony na ruch cargo. Linię załadunkową powiększono do 1830 metrów, prom może więc zabrać na pokład około 90 pojazdów ciężarowych. Jednostka oficjalnie dołączyła do floty Unity Line 25 lipca. Wtedy odbyła się jego uroczysta inauguracja. Prom zacumował na jeden dzień przy Wałach Chrobrego w Szczecinie, a zaproszeni goście mogli obejrzeć wprowadzone udoskonalenia.
PromySkat
Źródło: Unity Line