Pierwszą zmianą będzie wdrożenie na trasie nowego, większego statku. Obecnie połączenie pomiędzy Brevik oraz Zeebrugge i Immingham obsługiwane jest przez przeznaczoną do przewozu kontenerów jednostkę, 19-letnią Lysbris Seaways. Teraz na linii tej pojawi się prom ro-ro Finlandia Seaways. Jest to statek większy, który znacząco poprawi możliwości transportowe w połączeniu pomiędzy wymienionymi krajami. Możliwy stanie się teraz oczywiście również przewóz naczep oraz przyczep.
Dodatkowo scalone zostaną dwa połączenia, które do tej pory funkcjonowały odrębnie. Chodzi o linie Brevik-Immingham oraz Brevik-Gent.
„Oprócz kontenerów oraz papieru, DFDS będzie teraz w stanie zaoferować transport morski ładunków tocznych, takich jak: naczepy, pojazdy ciężarowe, maszynerie oraz szerszy zakres ładunków ciężkich” - wyjaśnili przedstawiciele DFDS.
Należąca do DFDS jednostka będzie opuszczać port Zeebrugge oraz Immingham pod koniec tygodnia (odpowiednio w piątek oraz sobotę), by na początku kolejnego tygodnia meldować się w kolejnych portach norweskich – najpierw Brevik, a potem Fredrikstad oraz Halden. Później, w drodze powrotnej, zamelduje się powtórnie w porcie Brevik, a w czwartek i sobotę dotrze z ładunkiem do Zeebrugge oraz Immingham.
Równocześnie firma DFDS zapowiedziała, że działający obecnie niezależnie serwis ro-ro pomiędzy Gent a Brevik będzie funkcjonował tylko do połowy lutego 2019 r.
Warto przypomnieć, że prom Finlandia Seaways to jednostka, która kilka miesięcy temu ucierpiała w czasie pożaru. Inspekcja przeprowadzona po zdarzeniu wykazała poważne uszkodzenia statku – do tego stopnia, że jego eksploatacja, bez wymagającej dużych nakładów naprawy, okazała się niemożliwa. W związku z przedłużającym się remontem, DFDS zrezygnowało z dalszej realizacji połączenia Zeebrugge-Rosyth, które obsługiwał prom. Wyznaczenie zastępczego statku do realizacji tego serwisu pociągnęłoby bowiem dodatkowe koszty, a tymczasem jego rozwój ekonomiczny nie był satysfakcjonujący dla armatora.
Prom towarowy Finlandia Seaways został zbudowany w 2000 r. w jednej z chińskich stoczni. Jednostka posiada linię ładunkową o długości 1891 metrów. Do 2009 r. pływała dla Finnlines. W 2016 r. została wyposażona w scrubbery, dzięki czemu stała się statkiem spełniającym wymogi wynikające z dyrektywy niskosiarkowej.
PromySkat
Źródło: DFDS