Otwarcie odnowionego terminala Karlshamn nastąpi już 19 listopada. Jego uruchomienie to nie tylko pojawienie się nowych zabezpieczeń, ale również przyspieszenie procesu załadunku oraz rozładunku. Obszar całego terminala został odgrodzony, a na wszystkich wjazdach pojawiły się bramki, co wpłynąć ma na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Jak zapewniono, procedura w strefie „check-in” nie będzie się już nigdy wiązała z koniecznością opuszczenia pojazdu przez kierowcę.
Na terenie terminala zacznie działać system elektronicznych bramek (Terminal Management System). Wprowadzenie tego usprawnienia oznacza konieczność dostosowania się do kilku nowych zasad, o których przypomina firma DFDS.
W przypadku korzystania z wjazdu numer 2 albo 3, przeznaczonego dla pojazdów z kierowcami, cała procedura bukowania powinna zostać zakończona przed przekroczeniem bramki. Jej zakończenie powinno się odbyć nie później niż dwie godziny przed planowanym odejściem promu. Numer rezerwacji należy podać w jednym z samoobsługowych punktów odprawy.
Podobną procedurę muszą przejść przygotowywane do odprawy pojazdy bez towarzyszących kierowców (np. naczepy). Dla nich przeznaczona jest bramka numer 1. W tym wypadku, w trakcie odprawy, także należy pamiętać o numerze rezerwacji. W obu przypadkach, po przejściu procedury, w kiosku odbywa się drukowanie biletu. Niezmienna pozostaje procedura obiegu dokumentów, gdy chodzi o transport pojazdów bez kierowców. Firma DFDS zaznaczyła jednak, że od 19 listopada w przypadku takich pojazdów, przy przekraczaniu bramki, przygotowywana będzie dokumentacja zdjęciowa za pomocą zainstalowanych przy wjazdach kamer – wszystko na wypadek ewentualnych roszczeń.
DFDS obsługuje z Karlshamn połączenia do Kłajpedy. Odejścia odbywają się dziewięć razy w tygodniu. Przeprawa trwa od 13 do 15 godzin. Rezerwacji na to połączenie można dokonywać za pośrednictwem serwisu PromySkat.
Źródło: DFDS