Połączenie pomiędzy portami w Belgii oraz Szwecji należy do kluczowych połączeń w ofercie luksemburskiego operatora. Armator kolejny raz odpowiedział na rosnące potrzebowanie na przewozy towarowe na tej linii. W związku z tym skierowany do jej obsługi zostanie statek Catherine. Wybudowana w 2002 r. w zakładach Hudong–Zhonghua w Szanghaju jednostka ma 182 metry długości. Pozwoli ona na zwiększenie podaży na trasie Zeebrugge-Goteborg aż o 20 procent.
„Wprowadzenie statku Catherine doskonale łączy się z naszą długoterminową strategią, by wciąż uruchamiać większe statki” - poinformowała firma CLdN w swoim oświadczeniu. „Wprowadzając większą powierzchnię ładunkową w ramach korytarza skandynawskiego, pozostajemy na kursie, który polega na wzmacnianiu handlu oraz wypełnianiu oczekiwań rynku oraz naszych klientów” - dodał rzecznik firmy CLdN.
Wdrożenie przystosowanego do transportu naczep oraz kontenerów statku Catherine stanowi zaledwie początek nadchodzących zmian. Jeszcze pod koniec lutego armator odbierze supernowoczesny prom ro-ro Laureline. Będzie to pierwsza z serii jednostek towarowych, dysponujących linią ładunkową o długości 5400 metrów. Pozostałe zamówione w ramach tej serii statki mają zostać dostarczone armatorowi w 2019 r. Budowane są one przez stocznię Hyundai, która już wcześniej dostarczyła także 254-metrowy prom Celine, mający aż 8 tysięcy metrów linii ładunkowej.
CLdN stanowi część grupy Cobelfret. Należące do firmy statki kursują pomiędzy portami w Zeebrugge, Rotterdamie, Londynie (port Purfleet), Killingholme, Dublinie, Göteborgu, Esbjergu i Porto (pot Leixões). Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 1500 pracowników, a jego roczne obroty przekraczają miliard euro.
Źródło: CLdN