Förde Reederei Seetouristik (FRS) pozyskała do serwisu na trasie łączącej Hiszpanię oraz hiszpańską eksklawę na północy Afryki większy i szybszy prom. Armator będzie go eksploatował na zasadzie czarteru. Jest to jednostka typu ro-pax Golden Bridge. Zanim statek trafi na trasę, przejdzie całkowitą przebudowę - prace już trwają - i dostosowany zostanie do potrzeb linii.
Golden Bridge został wybudowany w 1990 r.; ma 186 metrów długości i umożliwia zabranie na pokład 1500 pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Przeprawa na trasie Motril-Mellila zajmować mu będzie ok. 5 godzin. To oznacza, że czas przeprawy skróci się aż o 2 godziny. Prom wyposażony jest w 130 kabin, a na jego pokładzie znajdują się sklepy, bary, restauracje oraz strefa zabaw dla dzieci.
„Wysłuchaliśmy próśb ludzi z Mellili i zamierzamy realizować serwis jednostką, która odpowiada na zapotrzebowanie, które związane jest z tą trasą” - powiedział Ronny Moriana z FRS Iberia. „Postanowiliśmy zdobyć zaufanie mieszkańców za pomocą konkretów. Jesteśmy również wdzięczni za wysiłek oraz współpracę, jaką okazały władze portów Mellila oraz Motril w czasie całościowego, kompleksowego procesu wprowadzania nowego promu”.
FRS rozpoczęła rejsy na trasie Melilla–Motril w lipcu ub. r. Obecnie linia ta obsługiwana jest znacznie mniejszym statkiem, Volcan del Tauce, który ma 120 metrów długości i może pomieścić 347 pasażerów. Rozwija też prędkość 18 węzłów. Sprzedaż biletów na rejsy obsługiwane przez Golden Bridge ma się rozpocząć w najbliższych dniach.
PromySkat
Źródło: FRS