Stocznia Ulstein, w której trwają prace wykończeniowe, potwierdziła właśnie, że prace przy nowoczesnym promie idą zgodnie z harmonogramem. Na kadłubie statku pojawiły się już powłoki lakiernicze.
Color Hybrid – bo taką nazwę będzie nosił statek – będzie największym na świecie promem hybrydowym typu plug-in. Ładowanie akumulatorów statku będzie się odbywało podczas postoju w porcie. W trakcie wykonywania manewrów w porcie jednostka będzie korzystała wyłącznie z zasilania elektrycznego. To oznacza oczywiste korzyści dla środowiska. W tym czasie wyeliminowana zostanie bowiem emisja szkodliwych związków.
Nowoczesny prom będzie wyposażony w dwa napędy Diesla oraz dwa elektryczne motory. Pojemność zainstalowanych na nim baterii będzie wynosić 4700 kWh. Ich ładowanie będzie się odbywało w Sandefjord i będzie trwało 40 minut.
„Jesteśmy niesamowicie dumni, że będziemy mieli możliwość wprowadzenia na trasę największego na świecie promu hybrydowego typu plug-in” - powiedziała Nina Moland Andersen z Color Line.
Najnowszy przedstawiciel floty Color Line będzie miał 160 metrów długości i 27 metrów szerokości. Na swoim pokładzie pomieści aż 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Warto podkreślić, że znacząca część prac związanych z budową nowej jednostki, została wykonana w gdyńskiej stoczni Crist. Głównym wykonawcą była jednak stocznia Ulstein z Norwegii.
Color Hybrid powinien zadebiutować na trasie Sandefjord-Strømstad latem tego roku.
Źródło: Color Line, Sysla Maritim, Ulstein