O konieczności zaprowadzenia istotnej zmiany, gdy chodzi o wiodące przez Kattegat połączenie pomiędzy Danią a Szwecją informowaliśmy na naszych łamach już wcześniej. W miejscu, gdzie znajduje się dziś terminal w Varbergu, powstanie bowiem nowa dzielnica – będzie ona nosiła nazwę Vasterport. Przygotowywane przedsięwzięcia deweloperskie oznaczają konieczność zamknięcia dotychczasowego terminalu. Stena Line dość szybko znalazła alternatywę. Popularny armator zdecydował, że jego promy, zamiast do Varberga, będą pływać do Halmstad oddalonego o ok. 60 km na południe od dotychczasowego terminalu.
Stena Line poinformowała, że nowe połączenie ma zostać otwarte na początku 2020 r. Przewoźnik wierzy, że uruchomienie trasy Grenaa-Halmstad przyczyni się do wzrostu ruchu turystycznego, a także zwiększenia zatrudnienia zarówno we wschodniej części Półwyspu Jutlandzkiego, jak i w regionie Halland w Szwecji.
„Otwarcie trasy Grenaa-Halmstad, razem z linią Frederikshavn-Goteborg, wzmocni dostępną przestrzeń, gdy chodzi o serwisy promowe na Jutlandię, a także spójność, gdy chodzi o połączenia pomiędzy Danią, Szwecją oraz kontynentem” - poinformowała firma w komunikacie.
Dla Stena Line połączenia do Halmstad nie będą czymś całkowicie nowym. Wcześniej szwedzki armator pływał tam w latach 80. i 90. ubiegłego wieku.
Stena Line pływa na trasie Varberg–Grenaa zbudowaną w 1986 r. jednostką Stena Nautica, która ma 135 metrów długości, a na pokład może zabrać 900 pasażerów oraz 324 pojazdy osobowe.
Źródło: Stena Line