Wielu operatorów promowych regularnie przeprowadza badania poziomu zadowolenia klientów z oferowanych usług. Takie ankiety pozwalają na zdiagnozowanie potrzeb odbiorców, a także wyznaczenie tych obszarów, które wymagają zmian. Systematyczne zbieranie takich informacji umożliwia śledzenie postępów, jakie w poszczególnych przedziałach czasowych udało się osiągnąć dzięki wprowadzonym udoskonaleniom.
Ostatnie badanie poziomu satysfakcji wykazało, że Viking Line odnotował wzrost pozytywnych sygnałów pochodzących od pasażerów. Przedstawicieli firmy bardzo ucieszył fakt, że aż o 10 procent wzrósł odsetek pasażerów, którzy przyznali, iż zarekomendowaliby ofertę przewoźnika innym osobom. Ponad połowa klientów wystawiła armatorowi najwyższą możliwą ocenę.
„Oceny w badaniach poziomu satysfakcji klienta udało się poprawić w dużej mierze dzięki naszemu kompetentnemu personelowi. Sporo zainwestowaliśmy w szkolenia naszych obecnych pracowników oraz w proces wdrażania nowych pracowników” - powiedział Mikael Paulinow z Viking Line. „Uruchomiliśmy proces pozyskiwania informacji zwrotnej od naszych klientów. W ten sposób badane są niemal wszystkie aspekty doświadczeń, począwszy od korzystania ze stref dla pasażerów po restauracje oraz ofertę rozrywki”.
Przewoźnik przewiduje, że tegoroczne oceny poziomu satysfakcji przewyższą ubiegłoroczne, które były już wyjątkowe.
Viking Line to doświadczony przewoźnik promowy, którego korzenie sięgają lat 50. ubiegłego wieku. Dziś firma dysponuje flotą siedmiu jednostek, które łączą Estonię, Finlandię, Wyspy Alandzkie i Szwecję.
Źródło: Viking Line