Na mocy kontraktu sygnowanego przez zamawiającego oraz przedstawicieli stoczni Crist, w Gdyni wybudowany zostanie przyjazny środowisku prom hybrydowy. Zgodnie z założeniami, ma być on zasilany napędem elektrycznym (baterie ładowane będą w czasie postoju). W wyjątkowych sytuacjach, np. przy złych warunkach atmosferycznych, będzie mógł być wspomagany generatorem Diesla.
Będzie to prom dwukierunkowy, który będzie miał 100 metrów długości oraz 17 metrów szerokości. Statek przyjmie na pokład przyjmie 350 pasażerów oraz 90 pojazdów osobowych.
Nie wiadomo jeszcze, czy na jednym statku się skończy. W podpisanej umowie zamawiający zagwarantował sobie prawo zamówienia kolejnej jednostki.
Stocznia Crist oraz firma Finferries współpracowały już w przeszłości. To właśnie w tych zakładach zbudowany został wcześniej wielokrotnie nagradzany prom Elektra (m.in. nagroda dla Statku Roku podczas Marine Propulsion Awards 2018).
W gdyńskiej stoczni trwają już przygotowania do rozpoczęcia budowy. Pierwszy prace przy samej konstrukcji powinny się rozpocząć wiosną 2020 r. Zgodnie z planem, statek powinien wejść do serwisu w 2022 r. Będzie przewozić pasażerów na trasie Åland Föglö.
Źródło: Crist