Nowy gracz na trasie Dover-Calais
Serwis Dover-Calais jest jednym z najważniejszych połączeń promowych w Europie i łakomym kąskiem dla wielu firm z branży. Wiele wskazuje, że już niedługo konkurencja na tej łączącej Wielką Brytanię i Francję linii stanie się jeszcze bardziej zacięta. Wszystko za sprawą planów Irish Continental Group (ICG), która poprzez swoją spółkę Irish Ferries chce zabrać kawałek tortu popularnym na tej trasie operatorom: DFDS i P&O Ferries. W ten sposób firma Irish Ferries rozszerzy swoją działalność poza obszar Morza Irlandzkiego, na którym koncentrowała się do tej pory. Na początku irlandzki przewoźnik będzie operował na trasie jedną jednostką - Isle of Inishmore (2200 pasażerów i 2060 m pasa ładunkowego). Z nowej oferty armatora będzie można skorzystać już w czerwcu. "Jesteśmy podekscytowani uruchomieniem naszych usług na najlepszym na świecie rynku, gdy chodzi o przewozy promowe krótkiego zasięgu" – zdradzili przedstawiciele ICG.
DFDS zwiększa możliwości na linii Dunkierka-Rosslare
Już w najbliższych dniach, 1 kwietnia, firma DFDS zwiększy powierzchnię ładunkową, oferowaną na trasie Dunkierka-Rosslare. Liczba odejść z każdego z portów zwiększy się z sześciu do ośmiu tygodniowo. Aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na przewozy towarowe na tej linii, DFDS wzmocni ten serwis kolejnym statkiem ro-ro. Do trzech obsługujących to połączenie jednostek (Kerry, Visby, Drotten) dołączy znana z trasy Esbjerg-Immingham Ark Dania, która dysponuje pasem ładunkowym o długości 3000 m. Wprowadzenie zmian rozkładowych oraz zdjęcie statku Ark Dania z trasy Esbjerg-Immingham stało się możliwe dzięki odebraniu przez DFDS olbrzyma ro-ro, który otrzymał nazwę Scandia Seaways.
Baleària też rozszerza ofertę
Nowością w letnim rozkładzie pochwaliła się Baleària, która w czerwcu chce wzmocnić jedno ze swoich połączeń. Od 1 czerwca br. hiszpański armator udostępni jeden ze swoich szybkich promów na trasie Barcelona-Ciutadella de Menorca. W ten sposób znacząco skróci się czas podróży pomiędzy kontynentalną Hiszpanią a portem położonym na Minorce. Przeprawa między Barceloną a oddaloną o 200 km wyspą na Balearach skurczy się w ten sposób do czterech godzin. Dodatkowo znacząco zwiększy się częstotliwość rejsów na wspomnianej trasie. 86-metrowy katamaran Cecilia Payne, który zostanie wyznaczony do obsługi tej linii w sezonie letnim, dołączy do konwencjonalnego statku, któremu pokonanie tego dystansu zajmuje ok. 9 godzin.
Kolejny gigant odebrany już przez grupę Grimaldi
Zaledwie kilka tygodni po formalnym odbiorze trzeciego statku typu GG5G, zbudowanym w stoczni Jinling Shipyard w Chinach, Grimaldi Group weszła w posiadanie czwartego supernowoczesnego giganta (w sumie będzie ich aż dwanaście). Po statkach Eco Valencia, Eco Barcelona i Eco Livorno, do zasobów armatora dołączyła teraz jeszcze Eco Savona, która jest już w trakcie długiej podróży z Chin do Europy. Podobnie jak inne statki tej serii, Eco Savona ma 238 m i dysponuje pasem ładunkowym o długości 7800 m, a także – jak zapewnia przewoźnik - charakteryzuje się najwyższą efektywnością energetyczną, gdy chodzi o klasę tak dużych statków.
Nowa usługa w ofercie PromySKAT
W trudnych czasach pandemii i brexitu wiele firm stawia na innowacje mające ułatwiać funkcjonowanie i podwyższać efektywność działania operacyjnego swoich klientów. Grupa SKAT nie pozostaje w tyle i za pośrednictwem serwisu PromySKAT uruchamia skierowaną do swoich kontrahentów usługę zgłoszenia PORTBASE. W ramach tej oferty współpracujące z nami firmy mogą zlecić nam rejestrację importu lub eksportu w systemie Port Community System of Portbase. Dokonanie takiego zgłoszenia jest obecnie obligatoryjne, gdy chodzi o przewóz ładunków pomiędzy Wielką Brytanią a Holandią. Dzięki naszej usłudze (jej koszt to 10 euro) wszelkimi niezbędnymi formalnościami zajmują się nasi konsultanci. Dla firm, które skorzystają z tej opcji za naszym pośrednictwem, oznacza to nie tylko oszczędność czasu, ale też pieniędzy.
Źródła: Irish Continental Group, Grimaldi Group, Balearia, SKAT, DFDS