Nowy prom dla Tallink będzie statkiem, które zasilany będzie m.in. paliwem LNG. Gaz ziemny w postaci ciekłej będzie głównym rodzajem paliwa wykorzystywanym przez prom. Dzięki temu jednostka będzie spełniać restrykcyjne wytyczne, dotyczące dopuszczalnej emisji związków siarki w obszarach należących do stref SECAs (Sulphur Emission Control Areas).
Wiadomo już, że silniki zainstalowane na nowym statku, będą pracować w oparciu o technologię dual-fuel. Z ujawnionych informacji wynika, że będą to trzy 12-cylindrowe silniki Wärtsilä 50DF oraz dwa 6-cylindrowe silniki główne Wärtsilä 50DF. Wärtsilä dostarczy też śruby napędowe oraz wały napędowe.
„Prom będzie operował z dość dużą prędkością i w oparciu o dość napięty rozkład rejsów. To dlatego bardzo ważne jest, aby główny silnik charakteryzował się wysoką wydajnością i był niezawodny” - powiedział Mika Ojutkangas z Wärtsilä.
Kontrakt na budowę szybkiej jednostki LNG na 2800 osób został podpisany przez Tallink i fińską stocznię Meyer Turku pod koniec lutego br. Nowy prom będzie miał 212 metrów długości i będzie rozwijał prędkość 27 węzłów (50 kilometrów na godzinę). Po zakończeniu budowy trafi na trasę Tallin-Helsinki. Zgodnie z harmonogramem ma to się stać na początku 2017 r.
PromySkat
Źródło: Marine Log