Popularny hiszpański przewoźnik zdradził właśnie, jak będą wyglądały dwie jednostki, które zasilą jego flotę w pierwszym kwartale 2018 r. Mają to być nowoczesne i ekologiczne promy wyposażone w napędy typu dual-fuel. Oznacza to, że będą mogły funkcjonować, wykorzystując konwencjonalne paliwo, ale także ekologiczne i ekonomiczne paliwo LNG, co pozwoli firmie m.in. na znaczenie ograniczenie emisji CO2. Będą to też pierwsze promy zasilane gazem w Hiszpanii.
Każdy z promów będzie miał 225 metrów długości i 30,4 metra szerokości. Nie podano do tej pory, ile pasażerów będą mogły przyjąć na pokład nowe jednostki. Zdradzono jedynie, że pod tym względem będą należały do europejskiej czołówki.
„Inwestycja w nowe statki to sposób na to, by stać się bardziej konkurencyjnym” - powiedział Adolfo Utor, prezes firmy. „To będą zaawansowane pod względem technologicznym i innowacyjne statki. Nie tylko dzięki napędowi, ale także ze względu na rozmaite systemy, dzięki którym staną się bardziej ekologiczne i efektywne, a które pozwolą też na zaoferowanie pasażerom lepszego serwisu oraz wyższego komfortu”.
Budowa dwóch nowych, potężnych promów dla firmy Baleària rozpocznie się w przyszłym roku w hiszpańskiej stoczni LaNaval. Strony zapowiedziały, że ostateczne podpisanie umowy nastąpi w ciągu dwóch miesięcy.
PromySkat
Źródło: Levante-EMV