Przedstawiciele firmy nie ukrywają satysfakcji z rezultatów, które udało się uzyskać w III kwartale. We wskazanym okresie liczba pasażerów wyniosła 2 912 579, co oznacza wzrost o 2 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wyraźnie wzrosły natomiast wartości dotyczące przewożonego frachtu. W ciągu minionych trzech miesięcy należące do firmy promy przewiozły 91 335 jednostek cargo, co oznacza wynoszący 12,5 procent wzrost.
„Trzeci kwartał był dla grupy Tallink pozytywny. W tym okresie naszymi statkami podróżowało o 57 600 pasażerów więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego, a na samym początku tego kwartału udało nam się osiągnąć rekord, jeśli chodzi o liczbę przewożonych pasażerów. W lipcu przewieźliśmy 1,2 miliona pasażerów, co stanowi nasz najlepszy miesięczny wynik w historii, gdy chodzi o liczbę pasażerów” - powiedział Veiko Haavapuu, dyrektor finansowy w grupie Tallink.
Na niemal wszystkich trasach firmie udało się uzyskać stabilne wzrosty, gdy chodzi o liczbę pasażerów. Na szczególną uwagę zasługuje zaś stale rozwijające się połączenie pomiędzy Łotwą a Szwecją, gdzie wzrost osiągnął poziom 71 procent. Tak doskonały wynik to w dużej mierze zasługa dodania na tej trasie drugiego promu. Od grudnia 2016 r. linia ta obsługiwana jest dodatkowo przez prom Romantika.
Firma nie kryje też zadowolenia, że liczba przewożonych ładunków w rozpatrywanym okresie wzrosła na wszystkich trasach.
Tallink Silja to estoński przewoźnik, który należy do wiodących operatorów promowych na Morzu Bałtyckim. Strategiczny partner PromySkat ma w swojej flocie 16 jednostek i zatrudnia 7 tysięcy pracowników. W ubiegłym roku należące do firmy statki przewiozły 9,5 miliona pasażerów.
PromySkat
Źródło: Tallink