Jak poinformował fiński przewoźnik, suma 40 tysięcy euro, czyli ponad 170 tysięcy złotych, została podzielona na cztery organizacje zajmujące się projektami zorientowanymi na ochronę oraz poprawę jakości środowiska naturalnego. Co ciekawe, cała pozyskana suma pochodzi ze sprzedaży plastikowych toreb na pokładach promów Viking Line. Przewoźnik przypomina, że reklamówki wykonane zostały z surowców wtórnych.
Środki przekazane zostały czterem różnych organizacjom, które realizują zróżnicowaną działalność, gdy chodzi o kwestie ekologii. Wiadomo, że fundusze te posłużą m.in. w finansowaniu kampanii informacyjnych, utrzymaniu ośrodków specjalizujących się w recyklingu czy konserwacji toalet na archipelagach Morza Bałtyckiego.
„Celebrując stulecie niepodległości Finlandii , Viking Line pragnie gromadzić środki, by chronić Morze Bałtyckie i finansować powiązane z tym badania” – poinformował w komunikacie armator, dodając, że już dziś planuje kolejne inicjatywy, a jednocześnie zamierza zachęcać do zaangażowania się w podobne akcje również inne firmy. „Razem możemy osiągnąć więcej” – wyjaśnił swoją motywację przewoźnik.
To kolejne takie działania Viking Line w tym roku. W marcu br. firma poinformowała o przekazaniu firmom oraz fundacjom zajmującym się ochroną środowiska kwoty 60 tysięcy euro.
Kampania związana z przekazywaniem środków pochodzących ze sprzedaży toreb reklamowych zainicjowana została przez Viking Line wiosną 2014 r. W tym roku reklamówki zyskały nowy wzór.
PromySkat
Źródło: Viking Line