Informację o podpisaniu kontraktu towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL podało podczas odbywających się niedawno targów Posidonia. Jest to umowa na usługi klasyfikacyjne, które obejmą cztery promy, jakie powstaną dla Stena Line w chińskiej stoczni AVIC Weihai. Cztery zamówione przez europejskiego operatora statki mają zostać dostarczone w latach 2019-2020. Niewykluczone, że będzie ich więcej, bo w umowie znalazła się opcja przewidująca możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne cztery jednostki.
Statki mają powstać w oparciu o nowy zestaw standardów i przepisów, które DNV GL wprowadziło w życie 1 stycznia 2016 r.
„Jesteśmy zadowoleni, że zostaliśmy wybrani przez Stena Line do tego nowego, ekscytującego projektu. Z tego, że tak zorientowany na jakość i innowacje właściciel jak Stena Line zdecydował się na budowę tych statków w oparciu o nowy zestaw zasad wdrożony przez DNV GL” - powiedział Knut Ørbeck-Nilssen reprezentujący towarzystwo klasyfikacyjne. „To pokazuje, że nasi klienci odpowiadają na możliwości, jakie stwarzają nowe zasady”.
Statki zostaną zbudowane według projektu opracowanego przez firmę Deltamarin, który zakłada, że będą one wyróżniać się pod względem efektywności oraz elastyczności w odniesieniu do połączeń, które będą obsługiwać. Zgodnie z planem, nowe jednostki będą obsługiwać krótkie międzynarodowe trasy. Pierwsze z nich zostaną skierowane na Morze Północne.
Każdy z nowych promów będzie mógł przyjąć na pokład 1000 pasażerów i będzie dysponował linią ładunkową o długości 3100 metrów. Jednostki będą już przygotowane do ewentualnego przystosowania ich w przyszłości do zasilania paliwem LNG bądź metanolem.
PromySkat
Źródło: DNV GL