Będą miały po 70 metrów długości i wykonane zostaną z ultralekkich materiałów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład 600 pasażerów oraz 60 pojazdów osobowych.
Projekt nowych promów został wybrany w międzynarodowym konkursie. Zwyciężyła oferta zaprezentowana przez firmę BMT. Same katamarany zostaną zbudowane w stoczni Vung Tau w Wietnamie.
„Statki zostaną zbudowane z aluminium, aby zminimalizować ich wagę. Tym samym wpłynie to na dalszą redukcję emisji spalin” - powiedział Ed Dudson z firmy BMT, przypominając, że poziom emisji CO2 w tych jednostkach zostanie ograniczony o 30 procent, a emisja związków siarki i azotu zostanie wyeliminowana. „Będą to też pierwsze statki pasażerskie z zainstalowanymi nowymi silnikami MTU serii 4000”.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowe statki zasilą flotę holenderskiego przewoźnika już w 2018 r. Będą one obsługiwały trasę pomiędzy Harlingen, Terschelling oraz Vlieland.
Rederij Doeksen to firma, która powstała w 1908 r. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w obsłudze połączeń pomiędzy Wyspami Zachodniofryzyjskimi.
PromySkat
Źródło: BMT