W wydarzeniu, które odbyło się w niemieckich zakładach, poza przedstawicielami wykonawcy, udział wzięło też szefostwo Irish Continental Group (ICG), której spółką córką jest właśnie Irish Ferries, a także dyrektor zarządzający Irish Ferries, Andrew Sheen.
„To pierwsze cięcie blach jest więcej niż symboliczne i w praktyce oznacza rozpoczęcie budowy naszego nowego statku” - powiedział Eamonn Rothwell z ICG. „Ta inwestycja oznacza też podtrzymanie zaufania, jakie cała grupa ma zarówno wobec rynku przewozu towarów, jak i ruchu pasażerskiego pomiędzy Irlandią, Wielką Brytanią a Francją”.
Umowa pomiędzy ICG a Flensburger Schiffbau-Gesselschaft podpisana została w połowie ub. r. Kontrakt opiewa na sumę 144 milionów euro. Nowa jednostka, która powstanie dla irlandzkiego przewoźnika, będzie miała 185 metrów długości i zabierze na pokład w sumie 1885 pasażerów oraz członków załogi. Znajdzie się na niej 435 kabin. Prom będzie dysponował 2800 metrami linii ładunkowej, które pomieszczą 165 pojazdów ciężarowych. Dodatkowy pokład do przewozu pojazdów osobowych będzie dysponował w sumie 300 miejscami.
Harmonogram budowy nowego promu jest dość napięty i przewiduje, że nowy statek zostanie dostarczony Irish Ferries już w maju przyszłego roku. Ma wtedy zastąpić jednostkę Epsilon, która obecnie obsługuje połączenia z Dublina do Cherbourga oraz Holyhead.
PromySkat
Źródło: ICG, Flensburger Schiffbau-Gesellschaft