Prace przy jednostce realizowane były w listopadzie i grudniu w stoczni FAYARD. W tym czasie przeprowadzono m.in.: naprawę elementów stalowych; usunięto ster, który następnie został wysłany do naprawy; skontrolowano śruby napędowe czy przeprowadzono konserwację łańcucha kotwicznego.
Jednym z ważnych elementów przeprowadzonych ostatnio prac było odświeżenie statku. Usunięte zostały stare warstwy farby, a prom został pomalowany na nowo. Dolna część kadłuba została pokryta farbą przeciwporostową, co ma wpłynąć na ograniczenie zużycia paliwa.
Kronprins Frederik, który w przeszłości pływał na trasie Rostock-Gedser, od czasu wejścia do eksploatacji nowych jednostek: Berlin i Copenhagen pełni funkcję promu rezerwowego. Od kwietnia 2017 r. prom był wykorzystywany na trasie Puttgarden-Rødby jako jednostka do przewozów frachtowych. Dzięki temu armatorowi udało się odpowiedzieć na zwiększone zapotrzebowanie na przewozy frachtowe na tej linii.
PromySkat
Źródło: Scandlines