W maju na trasie łączącej Helsingør oraz Helsingborg przewiezionych zostało 43 641 pojazdów ciężarowych, co oznacza wzrost o 4 tysiące w porównaniu z poprzednim miesiącem. Pierwszy raz liczba pojazdów ciężarowych przewiezionych przez promy HH-Ferries przewyższyła te, które przejechały mostem nad Sundem.
Przedstawiciele HH-Ferries nie ukrywają, że odbierają majowy wynik jako swój sukces, który dodatkowo przynosi olbrzymie korzyści środowisku.
„Środowisko zyskuje na takim wyniku, a to za sprawą faktu, że kierowcy pojazdów ciężarowych wybierają coś, co my nazywamy zielonym korytarzem nad Sundem. To jest niesamowite” - powiedział szef HH-Ferries, Johan Röstin.
Jak wyliczył przewoźnik, kierowcy wybierający prom mogą zaoszczędzić nawet do 50 kilometrów w porównaniu z przeprawą mostową. Armator podkreśla, że oprócz korzyści dla środowiska zyskują też kierowcy, którzy mają czas na miłą przerwę.
Oferowane przez HH-Ferries połączenie promowe pozostaje jednym z kluczowych ogniw transportowych w komunikacji pomiędzy Danią a Szwecją. Realizowane jest ono pięcioma statkami, a rejsy odbywają się co 15 minut. Połączenie wykonywane pod marką Scandlines Helsingborg-Helsingör, będącej własnością HH Ferries AB, odbywa się pięcioma statkami. To jednostki: Aurora, Tycho Brahe, Hamlet, Mercandia IV i Mercandia VIII.
PromySkat
Źródło: HH-Ferries Group