Specjalizująca się obsłudze połączeń towarowych na Morzu Śródziemnym firma Salamis Lines podpisała umowę ze Swedish Orient Line (SOL) na przejęcie promu ro-ro Vikingland, który znany był m.in. z obsługi połączeń towarowych na Bałtyku. Wartość transakcji opiewa na sumę 4,95 miliona euro.
Sprzedany właśnie przez SOL statek zaledwie w sierpniu ub. r. został wprowadzony na trasę Gdynia-Nynäshamn, co pozwoliło firmie Stena Line na zwiększenie przepustowości na tej trasie. Jak niedawno informowaliśmy, szwedzki armator zdecydował się jednak na zawieszenie tego połączenia, koncentrując się równocześnie na dalszym rozwoju połączenia Gdynia-Karlskrona. W ostatnich tygodniach Vikingland kursował właśnie na tej linii.
Statek, który w przeszłości znany był również jako Arcturus i Aurora, obsługiwał wcześniej nie tylko połączenia dla Stena Line i Swedish Orient Line, ale także m.in. dla Grimaldi Lines.
Vikingland został zbudowany w 1982 r. w zakładach Rauma Marine Construction w Finlandii. Ma 155 metrów długości, a jego linia ładunkowa wynosi 2170 metrów. Do floty Salamis Lines statek powinien trafić w kwietniu br.
Salamis Lines to firma z siedzibą na Cyprze, która specjalizuje się m.in. w transporcie ładunków drogą morską. Armator oferuje regularne połączenia pomiędzy Cyprem, Grecją oraz krajami we wschodniej części Morza Śródziemnego.
Źródło: SOL