Udane wakacje Molslinjen
Choć wielu przewoźników liczy straty spowodowane pandemią, firma Molslinjen postanowiła... pochwalić się wynikami. Przewoźnik ma za sobą doskonałe lato. Stąd też nadzieja, że także po zakończeniu sezonu napływać będą optymistyczne dane. „Mieliśmy fantastyczny lipiec i wynoszący 15-20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego” - powiedział dyrektor firmy, Carsten Jensen. Na sam Bornholm statkami przewoźnika popłynęło o 2,7 proc. więcej pasażerów niż w ub. r. Zdaniem Jensena, doskonały wakacyjny wynik odzwierciedla nastroje Duńczyków, którzy po wielu miesiącach przerwy znów mogli cieszyć się podróżowaniem. W całym pierwszym półroczu operator odnotował stratę finansową w wysokości 13 mln koron duńskich.
Ludzie znów chcą pływać. Stena Line z optymistycznym przekazem
Dane zaprezentowane przez Molslinjen współgrają z wynikami badań, które opublikowała firma Stena Line. Armator ze Szwecji przeprowadził sondaż, w którym udział wzięło 84 tys. internautów. Ankieta miała określić nastroje dotyczące podróżowania w nowej rzeczywistości, definiowanej przez pandemię. Rezultaty napawają optymizmem. 78 proc. Europejczyków nie zamierza niczego zmieniać, gdy chodzi o swoje przyzwyczajenia i podróżować przynajmniej w takim samym stopniu, jak przed pandemią. 65 proc. badanych stwierdziło, że wybierając wśród środków transportu pomiędzy promem a samolotem, postawi na prom. Podróż statkiem albo własnym samochodem wygrywa nie tylko z samolotem, ale też z transportem kolejowym i z autobusami.
Nowy prom, nowa jakość. Galicia coraz bliżej
Niedawno informowaliśmy o oficjalnym przekazaniu nowoczesnego promu Galicia firmie Stena RoRo, która z kolei przekaże go w ramach długoterminowej umowy czarteru do Brittany Ferries. Francuski przewoźnik zdradził właśnie, jak będzie wyglądał proces wdrażania nowoczesnej jednostki ro-pax. Galicia ma już za sobą udany etap testów i niedługo wyruszy w długą podróż z Chin do Europy. W trakcie tej przeprawy prom pokona 10 tys. mil (ok. 16 tys. km), a do celu dotrze w grudniu. Potem rozpocznie się faza szkoleń dla załogi. Jeszcze w połowie grudnia br. Galicia przyjmie na pokładzie pierwszych pasażerów. Przypomnijmy, że statek będzie obsługiwał połączenie Portsmouth-Santander. 215-metrowy prom będzie jednym z największych, jakie kiedykolwiek pływały w barwach Brittany Ferries. Armator zdradził, że w cenie biletu na rejs promem Galicia znajdować się będzie kolacja oraz śniadanie kontynentalne. Supernowoczesny prom ma stanowić nową jakość podróżowania pomiędzy Wielką Brytanią a Hiszpanią.
Isle of Man Steam Packet bez kluczowego promu
Popularny przewoźnik obsługujący połączenia pomiędzy wyspą Man a Wielką Brytanią oraz Irlandią poinformował o czasowym wyłączeniu z eksploatacji swojej flagowej jednostki. Chdzi o ro-pax Ben-my-Chree, który uległ uszkodzeniu w czasie przeprawy na trasie Douglas-Heysham w ostatni czwartek. Jak wynika z oględzin, awarii uległy śruby napędowe, a prace serwisowe potrwają ok. dwóch tygodni. Sytuacja będzie miała wpływ na rozkład rejsów armatora z wyspy Man. Do czasu usunięcia usterki, skasowane zostały weekendowe połączenia na trasie Douglas-Heysham. Przewoźnik przeprosił klientów za zaistniałą sytuację, dodając, że niezwłoczne przeprowadzenie prac naprawczych jest koniecznością.
CLdN z nowym połączeniem
Specjalizująca się w przewozach towarowych firma CLdN poinformowała o uruchomieniu nowego serwisu cargo. Połączy on Półwysep Iberyjski z Irlandią oraz Wielką Brytanią. W ramach nowej oferty statek popłynie z Leixões – jednego z głównych portów Portugalii – do Dublina oraz Liverpoolu. Ten bezpośredni serwis będzie realizowany raz w tygodniu i stanowić będzie uzupełnienie dotychczasowej siatki połączeń pomiędzy Półwyspem Iberyjskim oraz Wyspami Brytyjskimi, oferowanej przez luksemburskiego operatora. W czerwcu armator zadebiutował w regionie z trasą Santander-Dublin-Liverpool.
Źródło: Finans, Stena Line, BBC, CLdN, Brittany Ferries