Brittany Ferries
Brittany Ferries
17.08.2018

Budowa nowego promu Brittany Ferries. Kolejny ważny etap osiągnięty

W niemieckiej stoczni FSG miała miejsce uroczystość położenia stępki pod budowę nowego promu dla Brittany Ferries. Choć prace przy budowie statku Honfleur trwają już od dłuższego czasu, wyjątkowa ceremonia odbyła się dopiero w sierpniu. To oznacza również, że prace przy budowie promu, który ma być gotowy już w przyszłym roku, teraz jeszcze bardziej przyspieszą.

 

Jak przyznały władze Brittany Ferries, komentując ostatnie wydarzenie, położenie stępki jest już kolejnym kamieniem milowym w procesie budowy nowoczesnej jednostki dla popularnego przewoźnika. Kilka miesięcy temu odbywała się uroczystość cięcia blach. Teraz, po położeniu stępki, na pochylni zaczną się pojawiać kolejne elementy konstrukcji, które w krótkim czasie uformują gotowy kadłub. Zarówno przewoźnik, jak i projektanci podkreślają, że kadłub będzie elementem, który będzie wyróżniał statek Honfleur.

 

„Technologia odmieniła sposób, w jaki projektujemy kadłuby” - powiedział Heike Billerbeck ze stoczni FSG. „Na przestrzeni ostatnich 20-30 lat udało nam się zmniejszyć opór falowy o 1/3 do nawet połowy”.

 

Jeszcze przed rozpoczęciem budowy eksperci stworzyli cyfrowy model kadłuba, a potem prowadzili testy, badając rozmiary fali dziobowej i analizując zachowanie statku w różnych warunkach. W ten sposób udało się zoptymalizować linię kadłuba. Jak zaznaczyli architekci, o korzyściach płynących z zastosowanych rozwiązań będzie mógł się przekonać nie tylko armator – ograniczone zostanie zużycie paliwa, zwiększona zostanie stabilność statku oraz możliwości manewrowe – ale także pasażerowie, dla których podróżowanie statkiem Honfleur, ze względu na ograniczenie poziomu wibracji, stanie się komfortowym doświadczeniem.

 

Na razie budowa statku idzie zgodnie z planem. Jeszcze w tym roku powinno się odbyć wodowanie, a już na marzec 2019 r. przewidziano pierwsze próby z udziałem jednostki. W maju prom powinien zostać dostarczony armatorowi, a już w czerwcu powinien wejść na regularną trasę.

 

 

Honfleur będzie obsługiwał trasę Caen-Portsmouth. Będzie to statek typu dual-fuel (będzie napędzany paliwem LNG albo alternatywnie konwencjonalnym paliwem). Będzie miał 185 metrów długości, a na pokład przyjmie 1680 pasażerów. Znajdzie się na nim 257 kabin. Będzie on też dysponował linią ładunkową o długości 2600 metrów.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: Brittany Ferries


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060