Popularny przewoźnik poinformował, że na trasie Belfast-Liverpool (Birkenhead) pojawi się pod koniec sierpnia statek Stena Forerunner, który obecnie obsługuje trasę Harwich-Rotterdam (Europort). Zbudowany w 2003 r. statek towarowy zastąpi na wspomnianej linii jednostkę Stena Precision.
Przetasowania są odpowiedzią armatora na wzrost zapotrzebowania na powierzchnię ładunkową w rejonie Morza Irlandzkiego. W tym roku Stena Line odnotowała już wynoszący 6 procent wzrost, gdy chodzi o serwis Belfast-Liverpool.
„Zapotrzebowania na powierzchnię ładunkową z Belfastu cały czas rośnie. Uważamy, że jest to niezbędne, by Stena Line dostarczyła niezbędną pojemność, a także częstotliwość, co sprawi, że ekspansja będzie nadal rozkwitać” - powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający w Stena Line. „Stena Line będzie realizować operacje siedmioma jednostkami na trzech trasach z/do Belfastu, obsługując Cairnryan, Heysham i Liverpool, a wprowadzenie statku Stena Forerunner dostarczy większą pojemność oraz elastyczność, stanowiąc tym samym odpowiedź na zapotrzebowanie rynku”.
Stena Forerunner, która ma 195 metrów długości i dysponuje 3 tysiącami metrów linii ładunkowej, oferuje znacznie większą powierzchnię ładunkową niż zastępowana Stena Precision, która ma 2166 metrów linii ładunkowej. Stena Forerunner jest także dłuższa od dwóch promów towarowo-pasażerskich, które obsługują dziś połączenia pomiędzy Belfastem a Liverpool – jednostek Stena Lagan oraz Stena Mersey (mają one po 186 metrów długości).
Stena Forerunner dołączy na trasie pomiędzy Irlandią Północną a Anglią do statku Stena Scotia.
Już w niedalekiej przyszłości Stena Line chce skierować do obsługi serwisu Belfast-Liverpool dwa nowe promy, które obecnie powstają w Chinach.
PromySkat
Źródło: Stena Line